Karta 36. Zezwolenie / zmiana zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości.
URZĄD GMINY GIBY 16-506 Giby 74a, woj. podlaskie tel. (87) 51 65 038, 51 65 012; fax (87) 51 65 027 | KARTA USŁUGI Nr 36 |
Wersja 1 | |
NAZWA USŁUGI: | |
Zezwolenie / zmiana zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości | |
PODSTAWA PRAWNA: | |
| |
WYMAGANE DOKUMENTY: | |
1.Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości sporządzony zgodnie z art. 9b, art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 1399 z późn. zm.). Wniosek ten powinien zawierać:
2. Dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 50,00 zł. Uwaga!!!: Opłata nie dotyczy przedsiębiorcy, który na dzień 01.01.2012 r. posiada zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. | |
OPŁATY: | |
Opłata skarbowa:
Opłatę dokonuje się na konto Urzędu Gminy Giby: 28 9354 0007 0000 0000 1212 0001 | |
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: | |
Wpis do rejestru dokonywany jest niezwłocznie po złożeniu wniosku wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze, który Wójt Gminy Giby utworzył z dniem 1 stycznia 2012 r. | |
MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU: | |
Urząd Gminy Giby, Giby 74A, 16-506 Giby, pokój nr 2 – Sekretariat | |
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY: | |
Urząd Gminy Giby, Giby 74A, 16-506 Giby, pokój nr 3 | |
TRYB ODWOŁAWCZY/SKARGOWY: | |
Odwołanie od decyzji organu rejestrowego wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Suwałkach. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Wójta Gminy Giby ze w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. | |
UWAGI: | |
Przedsiębiorcy odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, którzy w dniu wejścia w życie znowelizowanej ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399z późn. zm.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości mogą wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych bez wpisu do rejestru działalności regulowanej, w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie powyższej ustawy, czyli do dnia 31 grudnia 2012 r. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Zmiany dokonuję się na podstawie pisemnego wniosku. W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Giby jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Giby wniosek o wykreślenie z rejestru w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności. W przypadku stwierdzenia braku kompletu wymaganych dokumentów klient zostanie poproszony o ich uzupełnienie i dostarczenie do komórki prowadzącej sprawę. |
Metryka strony